keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

Aloita virkkaaminen vetoketjusta

Halusin kokeilla miten onnistuu virkkaaminen suoraan vetoketjuun. Virkkasin virkkuukoukuille pienen pussukan.

virkkaaminen vetoketju

Aloitusvaiheessa kannattaa käyttää mahdollisimman pientä virkkuukoukkua, koska se on helppo painaa vetoketjusta läpi. Ensimmäisen vetoketjuun kiinni virkattavan  kerroksen virkkasin tällä pienellä koukulla ja sitten vaihdoin isompaan koukkuun.

Virkkasin 14 kerrosta kiinteitä silmukoita vetoketjun molempiin puoliin. Kaksi kerrosta aina yhdellä värillä.

Virkkasin kahdeksan silmukan levyisen kaistaleen, jonka ompelin kiinni sivukappaleisiin. Ja näin pussukka sai muotonsa.

Jos virkkaisi vetoketjun ympäri asti, saisi pussukasta saumattoman ja litteän. Siitä täytyisi ommella/virkata vain pohja kiinni. Sellaista taidan seuraavaksi kokeilla.

Miten sinun viikkosi on sujunut? Onko viikonlopun ohjelma jo suunniteltu? 

Täällä ollaan rentouduttu merimaisemissa. On tehty mitä on haluttu ja oltu tekemättä, jos ei ole innostanut. Ruoka, tiskaus ja saunan lämmitys ovat ne päivän pakolliset toimet, mutta muun ajan olen surutta käyttänyt käsitöihin, valokuvaamiseen ja ihan vain olemiseen. Viikonlopulle suunnitelmat ovat yhtä suuria. Ehkä saatan satsata ruoanlaittoon muutaman ajatuksen enemmän ja hemmotella perhettä. <3

Sari

10 kommenttia:

  1. Oi miten kiva pussukka. Tuotahan pitää kokeilla. Ihanaa loppuviikkoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa! 😊 Hyvää loppuviikkoa sinullekin! ❤

      Poista
  2. Täytyy kokeilla tätä, just mietinkin että miten se aloitus olisi hyvä tehdä ja tämän ainakin näyttää suht helpolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Helppoa on, kun pääsee alkuun. 😊

      Poista
  3. Liisan kotona18/6/16

    Kiva pussukka!! Mukavaa viikonloppua tv Liisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Liisa! Mukavaa viikonloppua sinulle myös! :)

      Poista
  4. Vau, onpa ihana pussukka!